گالری بهترین تصاویر | اس ام اس عاشقانه

عکس بازیگر‌| عکس خواننده | اس ام اس عاشقانه | تصویر بک گراند

گالری بهترین تصاویر | اس ام اس عاشقانه

عکس بازیگر‌| عکس خواننده | اس ام اس عاشقانه | تصویر بک گراند

شانس

ریچارد وایزمن
روانشناس دانشگاه هارتفوردشایر

 
چرا برخی مردم بی وقفه در زندگی "شانس" می آورند درحالی که سایرین همیشه "بدشانس" هستند؟

مطالعه برای بررسی چیزی که مردم آن را "شانس" می خوانند، ده سال قبل شروع شد.
می خواستم بدانم چرا بخت و اقبال همیشه در خانه بعضی ها را می زند، اما سایرین از آن محروم می مانند. به عبارت دیگر چرا بعضی از مردم "خوش شانس" و عده دیگر "بدشانس" هستند؟
آگهی هایی در روزنامه های سراسری چاپ کردم و از افرادی که احساس می کنند خوش شانس یا بدشانس هستند خواستم با من تماس بگیرند.
صدها نفر برای شرکت در مطالعه من داوطلب شدند و در طول سال های گذشته با آنها مصاحبه کردم، زندگی شان را زیر نظر گرفتم و از آنها خواستم در آزمایش های من شرکت کنند.
نتایج نشان داد که هرچند این افراد به کلی از این موضوع غافلند، کلید خوش شانسی یا بدشانسی آنها در افکار و کردارشان نهفته است.
برای مثال، فرصت های ظاهرا خوب در زندگی را در نظر بگیرید. افراد خوش شانس مرتبا با چنین فرصت هایی برخورد می کنند، درحالی که افراد بدشانس نه.
 
با ترتیب دادن یک آزمایش ساده سعی کردم بفهم آیا این مساله ناشی از توانایی آنها در شناسایی چنین فرصت هایی است یا نه.
به هر دو گروه افراد "خوش شانس" و "بدشانس" روزنامه ای دادم و از آنها خواستم آن را ورق بزنند و بگویند چند عکس در آن هست.
به طور مخفیانه یک آگهی بزرگ را وسط روزنامه قرار دادم که می گفت: "اگر به سرپرست این مطالعه بگویید که این آگهی را دیده اید 250 پوند پاداش خواهید گرفت."
این آگهی نیمی از صفحه را پر کرده بود و به حروف بسیار درشت چاپ شده بود.
با این که این آگهی کاملا خیره کننده بود، افرادی که احساس بدشانسی می کردند عمدتا آن را ندیدند، درحالی که اغلب افراد خوش شانس متوجه آن شدند.
مطالعه من نشان داد که افراد بدشانس عموما عصبی تر از افراد خوش شانس هستند و این فشار عصبی توانایی آنها در توجه به فرصت های غیرمنتظره را مختل می کند.
در نتیجه، آنها فرصت های غیرمنتظره را به خاطر تمرکز بیش از حد بر سایر امور از دست می دهند.
برای مثال وقتی به مهمانی می روند چنان غرق یافتن جفت بی نقصی هستند که فرصت های عالی برای یافتن  دوستان خوب را از دست می دهند.
آنها به قصد یافتن مشاغل خاصی روزنامه را ورق می زنند و از دیدن سایر فرصت های شغلی بازمی مانند.
افراد خوش شانس آدم های راحت تر و بازتری هستند، در نتیجه آنچه را در اطرافشان وجود دارد و نه فقط آنچه را در جستجوی آنها هستند می بینند.
تحقیقات من در مجموع نشان داد که آدم های خوش اقبال براساس چهار اصل، برای خود فرصت ایجاد می کنند..
اولا آنها در ایجاد و یافتن فرصت های مناسب مهارت دارند،
 ثانیا به قوه شهود گوش می سپارند و براساس آن تصمیم های مثبت می گیرند.
ثالثا به خاطر توقعات مثبت، هر اتفاقی نیکی برای آنها رضایت بخش است،
و رابعا نگرش انعطاف پذیر آنها، بدبیاری را به خوش اقبالی بدل می کند.
در مراحل نهایی مطالعه، از خود پرسیدم آیا می توان از این اصول برای خوش شانس کردن مردم استفاده کرد.
از گروهی از داوطلبان خواستم یک ماه وقت خود را صرف انجام تمرین هایی کنند که برای ایجاد روحیه و رفتار یک آدم خوش شانس در آنها طراحی شده بود.
این تمرین ها به آنها کمک کرد فرصت های مناسب را دریابند، به قوه شهود تکیه کنند، انتظار داشته باشند بخت به آنها رو کند و در مقابل بدبیاری انعطاف نشان دهند.
یک ماه بعد، داوطلبان بازگشته و تجارب خود را تشریح کردند. نتایج حیرت انگیز بود: 80 درصد آنها گفتند آدم های شادتری شده اند، از زندگی رضایت بیشتری دارند و شاید مهم تر از هر چیز خوش شانس تر هستند.
و بالاخره این که من "عامل شانس" را کشف کردم.
 
چهار نکته برای کسانی که می خواهند خوش اقبال شوند
 
به غریزه باطنی خود گوش کنید، چنین کاری اغلب نتیجه مثبت دارد.
 
با گشادگی خاطر با تجارب تازه روبرو شوید و عادات روزمره را بشکنید.
 
هر روز چند دقیقه ای را صرف مرور حوادث مثبت زندگی کنید
نظرات 20 + ارسال نظر
دیدار سه‌شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 11:06 http://www.mezospher.blogsky.com

اوووووووووللللللللللللل

سلام
خوبین ؟؟؟

چقد این پستتون جالب بود
اینو که خوندم فهمیدم منم از اون بدشانسام
چون خصوصیاتم باهاشون کاملاً جور در اومد
فکنم منم باید این راهارو امتحان کنم
خدا رو چه دیدی
شاید رو منم تاثیر مثبت گذاشت

راستی با اجازتون الان یه چرخی تو پاتوق می زدم
می شه بگین رشته ی شما چیه ؟؟؟

تبریک میگم اول شدی !!!!!
سعی مثبت نگر باشی همیشه!این ماییم که میتونیم زندگی رو شیرین کنیم!
به قول یکی از دوستان تو هر وضعیتی میشه شاد بود !!

دیدار سه‌شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 11:11

راستی اینم می خواستم بپرسم یادم رفت

شما چطوری مطلباتونو دسته بندی می کنین ؟؟؟
آخه موضوع بندی من غیرفعاله/

تو کنترل پنل بلاگ اسکای یه گزینه هست به نام "موضوع بندی یادداشت ها" اول برو اونجا موضوع جدید رو اضافه کن بعد بیا تو پست ها یی که دادی پست رو ویرایش کن و موضوع بندیش کن !

دیدار سه‌شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 11:36 http://www.mezospher.blogsky.com

دروووود دوباره
ممنون از کمکت
اینشاالله از پست بعدی اجراش می کنم
سعی میکنم چیزی گفتین رو اجرا کنم

خب تا بعد.....

اوکی تا بعد....

مصطفی پنج‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 11:50 http://www.powerstudents.blogfa.com

سلام آقا جواد
بی معرفت شدی نمیای به ما سر بزنی.
مطلب جالب و خیلی خوبی داده بودی بیرون.
من که واقعا لذت بردم و استفاده کردم چون به دردم می خورد و اتفاقا حالت های روحی من به این پستت خیلی نزدیک بود.
منم آپم یه سر بیای خوشحال می شم.
موفق باشی.
ایشالا مشکلت که حل شد؟
ایشالا حل شده.

دیدار جمعه 23 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 10:29 http://www.mezospher.blogsky.com

سلام
از حضور مستمر
و همیشگیتون یه دنیا ممنون
با یه گیلاس آبی دیگه از میلاد تهرانی
در خدمتم

MR-SISILI شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 16:47 http://WWW.MR-SISILI.MIHANBLOG.COM

سلاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام
چه خبرا رفیق
وبلاگ با حالی داری
خیلی خیلی با حالی به ما هم یه سری بزن
اگه پایه تبادل لینک هستی اول اسمتو بگو تا من بلیکونم بعد
شما هم منو به اسم
از شیر مگس تا شاخ گوزن بلینکون
بای

مصطفی یکشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 16:29 http://www.powerstudents.blogfa.com

سلام جواد جان.
بابا دانشجوی فیزیک تو که دیوونم کردی با این نرم افزادات.ما بیشتر تو قسمت سخت افزار کار می کنیم اگه سوالی تو این زمینه داری بپرس.
راستی پست قبلیتم خوندم.(اون شعره)
خوب بود اما یک انتقاد:اگه می خوای خواننده یا شنونده به اثر هنریت توجه کنه و بیشتر نظرشو جلب کنه سعی کن خیلی کوتاه باشه و اصل ایجاز رو توش رعایت کن.
ممنون که سر زدی.
بازم بیای خوشحالم می کنی.
موفق باشی

خواهش جوابت رو خصوصی دادم تو بلاگت! در ضمن یه سوال سخت افزاری هم من همهی دوستانم رو گذاشته سره کار اونم به صورت خصوصی اونجا پرسیدم !!!!

مصطفی شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 18:04 http://www.powerstudents.blogfa.com

سلام.
سال و مال و فال و حال و اصل و نسل و بخت و تخت
بادت اندر شهریاری برقرار و بر دوام
سال خرم، فال نیکو، مال وافر، حال خوش،
اصل ثابت، نسل باقی، تخت عالی، بخت رام
********سال نو مبارک********
من آپم یه سر بیای خوشحالم می کنی.

مصطفی دوشنبه 3 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 01:45 http://www.powerstudents.blogfa.com


سلام.
چه خبره؟
عجله ای اومدی عجله ای رفتی!
سرت شلوغه؟
ایشالا موفق باشی.
بازم ممنون که سر زدی.
اومدنت خوشحالم می کنه.

ببخشید کار داشتم !!!

وحید دوشنبه 3 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 17:05 http://www.refreshnews.blogfa.com/

سلام
سال نو مبارک

از مطالب خوبتان ممنون

سوالی در وبلاگم طرح کردم. لطفا در صورت امکان پاسخ دهید .

خبر از اول

محمد شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 16:29 http://mohammad-mohammad.blogfa.com

سلام
نوروز بعد از این همه روز بر شما مبارک
یه مطلب کوتاه به نام پرسش نوشتم
خوش حال می شم شما هم پاسخ این چند پرسش رو بدید
خدا نگهدار

نیلوفر سه‌شنبه 25 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 20:17 http://nilofaraftab.blogfa.com

سلام آقا جواد.
عیدتون مبارک.البته عذر خواهی بابت اینکه دیر تبریک گفتم.البته امیدوارم هر روزتون عید باشه.
با اومدنت خوشحالم میکنی.
.به هرحال سلامتی رفیقان آرزوی من است که تو دریای مردونگی غرق می شن,ولی از پل نامردی رد نمی شن.
موفق باشی.

سلام!
نمیدونم کی هستی شما؟ چرا حالا عید رو تبریک گفتی؟

دیدار سه‌شنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 11:39 http://www.mezospher.blogsky.com


خاطره ها را گردگیری می کنی ،
تا عشق به سرفه بیوفتد و
.....
!!!
*****
سلام
آپیدم...

اوکی

مصطفی سه‌شنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 21:28 http://www.powerstudents.blogfa.com

سلام آقا جواد.
بابا چرا آپ نمی کنی؟
خیلی کم کار شدیها.
من یه ساله شدم.اگه بیای خوشحال می شم.
موفق باشی.
ممنون
به امید پیروزی در تمامی عرصه های زندگی.

وقت نمیکنم به خدا !
فقط میام به کامنت چک میکنم!

نیلوفر جمعه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 19:58 http://nilofaraftab.blogfa.com

سلام.مگه شما همه رو میشناسی.شما لطف کرده بودید به وبلاگم سر زده بودید من هم گفتم هم عید رو تبریک گفته باشم هم تشکری کرده باشم.حالا اگه ازنظر شما ایراد داره دیگر مزاحمتون نمی شم.در ضمن مطالب وبلاگتون جالب بود.موفق باشید.

اگه خوندن مطالب وبلاگ ایجاد مزاحمت برام میکرد نمیذاشتم ملت ببیان بخونن!

مصطفی شنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 22:50 http://www.powerstudents.blogfa.com

سلام.
چرا وقت نمی کنی؟مگه چه خبره؟
چیکار می کنی؟
شاغلی یا دانشجو؟
بهر حال ممنون که اومدی و منو از یاد نبردی.
یه چیزی یادت رفت.
من از تمامی خوانندگان وبلاگ در خواست کرده بودم بیان از 100نمره به وبلاگم یه نمره بدن تا یه ارزیابی کوچولو از وبلاگم و مطالبش داشته باشم.
اگه بیای و یه نمره بدی ممنونت می شم.
موفق باشی.منتظرتم.

اومدم !
-------------------------------------------------
http://forum.webzist.com/showthread.php?t=8477

دیدار پنج‌شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 10:34 http://www.mezospher.blogsky.com

سلام
خوبی ؟؟؟
شما خیال آپیدن نداری ؟؟؟؟
از حضور همیشگی شما یه دنیا ممنون
تو وبلاگ جدیدمون با چند تا عکس
منتظر حضور دوباره و سبزتم
بای

فعلا که نه !

نیلوفر شنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 12:44 http://nilofaraftab.blogfa.com

سلام آقا جواد.مثل اینکه شما آمار همه ی کسانی رو که لطف می کنند و به شما نظر می دهند رو دارید.که میگید بنده رو نمی شناسید.جای تعجب که عید رو کسی به شما تبریک میگه.شما لطف کرده بودید به وبلاگم سر زده بودید.من خواستم تشکری کرده باشم.ممنون.موفق باشید.

اوکی !
یادم نیس کی به شما سر زدم!

مصطفی یکشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 08:50 http://www.powerstudents.blogfa.com

سلام آق جواد عزیز.
اگه همینجوری ادامه بدی فکر کنم تعداد نظرات من تو این مطلب وبلاگت دو رقمی بشه.

من آپم و منتظر حضور شما
میای که؟
راستی به اون آدرسی که داده بودی نیز سر زدم.
در پناه ایزد منان.

مینای شهر خاموش سه‌شنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 16:02 http://monsoon.blogfa.com

سلام جواد جان
خوبی عزیز؟
حال و اوضاع ؟
چه خطر؟
اومدم سر بزنم نگی بی مرامم
یادت بودم هستم خواهم بود از اون روزی که اومدی گفتی داری با سلول سلول بدنت می سوزی!
یا حق

آره من یادمه تو رو ! خداییش یه بار هم برات دعا کردم که حالت بهتر شه!
یه اتفاق هایی تو زندگیم افتاد بفهمی شاخ در میاری !!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد